Toegankelijkheidsverklaring
Naam organisatie: Ecclesia BV, hierna Ecclesia Risk & Benefits
Website/dienst: www.financieelfitvitaal.nl
Datum verklaring: 25 – 11 – 2025
Laatst bijgewerkt op: 25 – 11 – 2025
Inleiding
Ecclesia Risk & Benefits streeft naar een toegankelijke digitale omgeving voor iedereen, ongeacht beperking of hulpmiddel.
Wat bedoelen we met toegankelijkheid?
Voor ons betekent toegankelijkheid dat zoveel mogelijk mensen onze diensten kunnen gebruiken. Ook als u een beperking of handicap heeft. Bijvoorbeeld als u blind of slechtziend bent, niet goed kunt horen of een lichaamsdeel niet goed kunt gebruiken.
We nemen daarom maatregelen om de toegankelijkheid van onze website, documenten en digitale diensten te verbeteren en voldoen zo veel mogelijk aan de vereisten uit de European Accessibility Act (EAA) en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 niveau A en AA.
Status van toegankelijkheid
Wij verklaren dat deze website/dienst:
Voldoet aan alle toegankelijkheidseisen
Maatregelen voor toegankelijkheid
Maatregelen om te blijven voldoen aan de regels voor toegankelijkheid
We blijven werken aan het verbeteren van onze diensten. We houden in de gaten of wetgeving verandert en zorgen dat we op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook horen we graag van onze klanten hoe ze denken over onze diensten.
Wij hebben de volgende maatregelen genomen om toegankelijkheid te waarborgen:
- Periodieke controle op toegankelijkheidsproblemen
- Nieuwe onderdelen op de website maken we meteen toegankelijk
- Training voor medewerkers over digitale toegankelijkheid en het toepassen ervan
- Zo veel mogelijk gebruik van toegankelijke PDF-bestanden
- Hertoetsing in Q2 2028 van de toegankelijkheid van onze websites.
Er wordt gecontroleerd of we als verzekeringsmakelaar voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Dit doet vooral de Autoriteit Financiële Markten (AFM) als belangrijkste toezichthouder. We moeten het ook zelf doorgeven als we vaststellen dat we niet aan een regel voor toegankelijkheid voldoen. En zorgen dat we dit oplossen. We hebben een werkwijze ingericht om te weten of we mogelijk niet aan een regel voldoen. Hiervoor onderzoeken we bijvoorbeeld de klachten en vragen die we van onze klanten ontvangen. En we onderzoeken zelf of onze diensten en producten aan de regels voldoen met verschillende controles.
Chatbot
De leverancier van de livechat (LiveChat) heeft een eigen toegankelijkheidsonderzoek laten uitvoeren (Chat Widgets VPAT 2.5, september 2024), waarin wordt aangegeven dat de chatbot voldoet aan de eisen van WCAG 2.2 AA.
Mocht u toch problemen ervaren met gebruik van de Chatbot en wilt u contact met ons opnemen, dan raden wij u, als alternatief, een email te sturen aan planning@ecclesia.nl.
Inlogomgeving Persoonlijk Jaarverslag
De inlogomgeving van het Persoonlijk Jaarverslag wordt aangeboden via een externe leverancier. Ook de toegankelijkheid van deze omgeving hebben laten wij toetsen op WCAG 2.2 A en AA niveau. In dit traject hebben wij alleen de 33 content gerelateerde succescriteria getoetst en deze voldoet volledig.
Technische succescriteria zijn niet meegenomen in dit traject, omdat dit onder de verantwoordelijkheid valt van de partij die het platform levert en beheert.
De toegankelijkheidsrapportage hiervan is beschikbaar in de inlogomgeving.
Resultaten van toetsing
Deze website/dienst is het laatst getest op 29-10-2025. De toetsing is uitgevoerd door:
Externe toetsing door Accessible Minds
Op dit moment voldoet de website op alle 56 succescriteria.
De 4 principes en mate waarin onze website voldoet:
- Waarneembaar: 20 van de 20
- Bedienbaar: 20 van de 20
- Begrijpelijk: 13 van de 13
- Robuust: 3 van de 3
Feedback en contact
Loopt u toch tegen een probleem aan op onze website, de inlogomgeving of een van onze digitale diensten? Dan is het mogelijk om contact op te nemen door middel van de volgende contactgegevens:
- Contactpersoon toegankelijkheid:
- Naam: Charlotta Pot (marketing)
E-mail: marketing@ecclesia.nl
Telefoon: 010 – 251 12 51
Het is prettig als u aangeeft op welke pagina u het probleem heeft aangetroffen.
Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren.
Handhavingsprocedure
Bent u niet tevreden over hoe wij omgaan met uw melding? Dan kunt u contact opnemen met de toezichthouder:
Toezichthouder voor Nederland: Autoriteit Financiële Markten https://www.afm.nl
Deze verklaring is opgesteld op basis van het model van de Europese toegankelijkheidsrichtlijn en aangepast voor gebruik in Nederland.