Toegankelijkheidsverklaring

    Toegankelijkheidsverklaring
    Naam organisatie: Ecclesia BV, hierna Ecclesia Risk & Benefits
    Website/dienst: www.financieelfitvitaal.nl
    Datum verklaring: 20 – 06 – 2025
    Laatst bijgewerkt op: 20 – 06 – 2025


    Inleiding

    Ecclesia Risk & Benefits streeft naar een toegankelijke digitale omgeving voor iedereen, ongeacht beperking of hulpmiddel.

    Wat bedoelen we met toegankelijkheid?
    Voor ons betekent toegankelijkheid dat zoveel mogelijk mensen onze diensten kunnen gebruiken. Ook als u een beperking of handicap heeft. Bijvoorbeeld als u blind of slechtziend bent, niet goed kunt horen of een lichaamsdeel niet goed kunt gebruiken.

    We nemen daarom maatregelen om de toegankelijkheid van onze website, documenten en digitale diensten te verbeteren en voldoen zo veel mogelijk aan de vereisten uit de European Accessibility Act (EAA) en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 niveau A en AA.


    Status van toegankelijkheid

    Wij verklaren dat deze website/dienst:
    Gedeeltelijk voldoet aan de toegankelijkheidseisen


    Maatregelen voor toegankelijkheid

    We blijven werken aan het verbeteren van onze diensten. We houden in de gaten of wetgeving verandert en zorgen dat we op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook horen we graag van onze klanten hoe ze denken over onze diensten.

    Wij hebben de volgende maatregelen genomen om toegankelijkheid te waarborgen:

    • Regelmatige controle op toegankelijkheidsproblemen

    • Gebruik van toegankelijke templates en structuur

    • Training voor medewerkers over digitale toegankelijkheid

    • Zo veel mogelijk gebruik van toegankelijke PDF-bestanden en alternatieve tekst

    • Regelmatige controles

    Er wordt gecontroleerd of we als verzekeringsmakelaar voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Dit doet vooral de Autoriteit Financiële Markten (AFM) als belangrijkste toezichthouder. We moeten het ook zelf doorgeven als we vaststellen dat we niet aan een regel voor toegankelijkheid voldoen. En zorgen dat we dit oplossen. We hebben een werkwijze ingericht om te weten of we mogelijk niet aan een regel voldoen. Hiervoor onderzoeken we bijvoorbeeld de klachten en vragen die we van onze klanten ontvangen. En we onderzoeken zelf of onze diensten en producten aan de regels voldoen met verschillende controles.


    Resultaten van toetsing

    Deze website/dienst is het laatst getest op 02 – 06 – 2025. De toetsing is uitgevoerd door:
    Externe toetsing door Accessible Minds

    Op dit moment voldoet de website op 37 van de 56 succescriteria. Echter is er ook toegankelijkheidsproblematiek geconstateerd op het gebied van linkteksten, structuur en contrast.

    De 4 principes en mate waarin onze website voldoet:

    • Waarneembaar: 11 van de 20

    • Bedienbaar: 11 van de 20

    • Begrijpelijk: 11 van de 13

    • Robuust: 2 van de 3

    Wij werken hard aan het verbeteren van de openstaande bevindingen.


    Niet-toegankelijke onderdelen

    Ondanks onze inspanningen zijn bepaalde onderdelen van onze website/dienst nog niet volledig toegankelijk voor alle bezoekers. Hieronder volgt een overzicht:

    Onderdeel Verwachte oplossing voor
    1.1 Tekst alternatieven Q3 2025
    1.2.2: Ondertiteling voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen) (niveau A) Q3 2025
    1.2.3. Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen) (niveau A) Q3 2025
    1.2.5: Audiodescriptie (vooraf opgenomen) (niveau AA) Q3 2025
    1.3.1: Info en relaties (niveau A) Q3 2025
    1.3.5: Identificeer het doel van de input (niveau AA) Q3 2025
    1.4.3: Contrast (minimum) (niveau AA) Q3 2025
    1.4.10: Reflow (niveau AA) Q3 2025
    1.4.11: Contrast van niet-tekstuele content (niveau AA) Q3 2025
    2.1.1: Toetsenbord (niveau A) Q3 2025
    2.1.4: Enkel teken sneltoetsen (niveau A) Q3 2025
    2.4.1: Blokken omzeilen (niveau A) Q3 2025
    2.4.2: Paginatitel (niveau A) Q3 2025
    2.4.4: Linkdoel (in context) (Niveau A) Q3 2025
    2.4.5: Meerdere manieren (Niveau AA) Q3 2025
    2.4.6: Koppen en labels (Niveau AA) Q3 2025
    2.4.7: Focus zichtbaar (Niveau AA) Q3 2025
    2.4.11: Focus niet bedekt (minimum) (Niveau AA) Q3 2025
    3.1.2: Taal van onderdelen (niveau AA) Q3 2025
    3.3.3: Foutsuggestie (niveau AA) Q3 2025
    4.1.2: Naam, rol, waarde (niveau A) Q3 2025

    Feedback en contact

    Loopt u tegen een probleem aan op onze website of met een van onze digitale producten? Dan is het mogelijk om contact op te nemen door middel van de volgende contactgegevens:

    Contactpersoon toegankelijkheid:
    Naam: Charlotta Pot (marketing)
    E-mail: marketing@ecclesia.nl
    Telefoon: 010 – 251 12 51

    Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren.


    Handhavingsprocedure

    Bent u niet tevreden over hoe wij omgaan met uw melding? Dan kunt u contact opnemen met de toezichthouder:

    Toezichthouder voor Nederland:
    Autoriteit Consument & Markt (ACM)
    https://www.acm.nl


    Toekomstige verbeteringen

    We blijven werken aan het verbeteren van de digitale toegankelijkheid. In de komende maanden staan onder andere de acties gepland zoals in de tabel hierboven zijn genoemd.


    Deze verklaring is opgesteld op basis van het model van de Europese toegankelijkheidsrichtlijn en aangepast voor gebruik in Nederland.